2020 > Suhtekorraldus > Integreeritud kommunikatsiooni kampaania
20 / 8475
Taevavalvurid
Pealkiri:
Taevavalvurid
Toode:
Klient/Reklaamija:
Eesti Lennuliiklusteeninduse AS
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Integreeritud kommunikatsiooni kampaania

Esitaja:
Optimist Public


Project lead
Kadri-Liis Nikopensius
PR Specialist
Gerda Suumann
Producer
Jaan Laugamõts
Director
Ove Musting
Creative director
Oliver Lomp
Art director
Bruno Palmik
Description of the project
Teadlikkus lennujuhi elukutsest on Eestis väga madal, nõudlus lennujuhtide järele suurenev. Sobivate kandidaatide leidmine oli raske hoolimata kõrgest palgast - lennujuhi amet eeldab spetsiifilisi omadusi ja oskusi. Eesmärk oli tutvustada lennujuhi elukutset ja selgitada lennujuhtimisteenust, suurendades huvi lennujuhiks saamise vastu ning leida 4 uut lennujuhti. Tuginedes varasematele kampaaniatele, mis põhinesid erinevatel isikuomadusi välja selgitavatel testidel, lõime ainulaadse telesaate formaadis värbamiskampaania, kus läbi intrigeerivate ülesannete testisime osalejate teadmisi ja oskusi. 10-osaline telesaade oli eetris ETV prime time’il. Telesaadet toetasime läbi meedia- ja sotsiaalmeedia. Eelkommunikatsioonis (kevad 2019) lõime tähelepanu lennujuhi ameti vastu, tutvustades elukutse spetsiifikat uudislugudes, tele- ja raadiointervjuudes ning kutsudes üles saatesse kandideerima. Kuna kandideerijad pidid läbima teste ning vastama rangetele eeltingimustele ja tervisenõuetele, oli saatesse osalejate leidmine korralik väljakutse. Suurema nähtavuse ja leviku tagamiseks võimendasime meediakajastusi Facebookis. Lõime informatiivset ja meelelahutuslikku sisu lennujuhi ameti kohta, tuues välja elukutsega seotud põnevaid nüansse, sh ametiga kaasnevat motivatsioonisüsteemi. Saate eetriajal (sügis 2019) tekitasime saate vastu huvi kirjutavas meedias ja TVs läbi uudislugude, intervjuude jms. Võimendasime saate nähtavust läbi Facebooki teaser’ite ning järelvaatamisega. Tulemused 5 uut lennujuhti ning huvi ameti vastu Keskmiselt vaatas igat saadet 70 000+ inimest Finaalsaadet 124 000+ korda Kokku 754 000+ korda PR kajastusi (raadio, tele, print): 33 Meediakajastustega jõudsime ca 1,6 miljoni lugemise/vaatamiseni Meediaväärtus u 260 000 €, sh u 24 000 € väärtuses teenitud positiivseid meediakajastusi. Sotsiaalmeedia nähtavus ca 1,2 miljonit, ulatus 730K, sidusus 20K. Eesti parim värbamisturundustegu 2020 Kampaania eelarve: ca €164 000, sh PR eelarve: alla €10 000.
Short summary of the project
Lennuliikluse tihenemise tõttu vajab Eesti igal aastal uusi lennujuhte, ent ameti tuntus on väga madal. Töötasime välja ainulaadse telesaate formaadis värbamiskampaania antud elukutse tutvustamiseks ja uute lennujuhtide leidmiseks. Saatesse sobivad osalejad leidsime läbi meedia- ja sotsiaalmeedia tegevuste. Saadet vaadati kokku pea 750 000 korda ja huvi lennujuhiks saamise vastu kasvas kordades.