Maailmaklassi fotokunst Tallinnas: Fotografiska avamine
Pealkiri:
Maailmaklassi fotokunst Tallinnas: Fotografiska avamine
Toode:
Klient/Reklaamija:
Fotografiska Tallinn
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Integreeritud kommunikatsiooni kampaania
Esitaja:
Miltton
PR strategist
Annika Arras
PR specialist
Jekaterina Kalinitseva
PR specialist
Olga Korneitšik
Project Lead
Nänsi Männik
Media planner & PR strategist
Maie-Liisa Sildnik
Social media specialist
Hannes Virkus
Description of the project
Milttoni ülesandeks oli tegutseda selle nimel, et võimalikult paljud inimesed oleksid teadlikud Telliskivi Loomelinnakusse kerkivast uusimast ja kuumimast kohast, kus saab kogeda liigutavaid fotonäituseid, osa võtta ägedatest üritustest-pidudest ning einestada keskkonda hoolivalt suhtuvas restoranis.
Olgugi, et Fotografiska asutati Stockholmis juba 2010. a ning tegemist on armastatud kohaga nii rootslaste kui Stockholmi külastatavate turistide poolt, siis olenemata geograafilisest lähendusest polnud see kaubamärk Eesti palju kanda kinnitanud. Näiteks 2018. a mainiti Fotografiska Stockholmi kõigest kolmel korral eestikeelses meedias.
Meie kui kommunikatsioonimeeskonna roll oli luua nii strateegiline kui taktikaline kommunikatsiooniplaan, mh kaardistada sihtrühmad, juhtida meediasuhteid Eesti-siseselt ja rahvusvahelisel tasandil, ehitada üles sotsiaalmeediakanalid ja vastutada reklaamkampaaniate elluviimise eest. Enne avalikku kommunikatsiooni tegime kuu aega eeltööd, mille hulka kuulus olemasolevate materjalidega tutvumine; sihtrühmade kaardistamine; sõnumite töötoa läbiviimine ja sõnumiloome; PR, sotsiaalmeedia ja reklaamkampaania plaanide koostamine.
Avamise kommunikatsioonitöö jaotasime kolme faasi: esmase teadmise loomine ja sumina tekitamine, näituste kommunikatsioon, call to action ehk Fotografiska Tallinn on avatud külastamiseks. Arvestades projekti mastaapi ja sihtrühmade laiust kombineerisime omavahel teenitud, jagatud, omatud ja makstud meedia lahendusi. Nii saime luua võimalikult tugeva aluse edukaks avamiseks ning ka järgnevaks näituste hooajaks. Sellele järgnes neljas faas ehk uue näituste hooaja planeerimise algus.
Kokkuvõtteks:
• 200 000 külastajat esimese nelja tegevuskuuga, eesmärk oli jõuda selleni esimese tegevusaastaga
• Üle 1000 mainimise meedias, sh 430 sisulist lugu Eesti ja välismaises meedias
• Avamispäevaks 6500-pealine fännibaas FB ja IG kontodel
• Aasta Turismitegu tunnustus (Tallinn), Aasta Turismiobjekti tunnustus (ETFL)
Short summary of the project
Juunis 2019 avati Tallinnas Stockholmi juurtega rahvusvaheliselt tunnustatud fotokunstikeskus Fotografiska Tallinn. Telliskivi Loomelinnaku südames asuv Fotografiska Tallinn on kohtumispaik, kus saavad kokku kunst, hea toit, muusika, disain ja avatud mõtteviis. Tallinn on esimene koht väljaspool Stockholmi, kuhu Fotografiska laienes, mille järel on järgmisteks maandumispaikadeks NYC ja London.