Suurpanga sotsiaalmeedia ei pea olema igav ehk Swedbanki edu saladus
Pealkiri:
Suurpanga sotsiaalmeedia ei pea olema igav ehk Swedbanki edu saladus
Toode:
Klient/Reklaamija:
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Brändi sotsiaalmeedia kommunikatsioon
Esitaja:
Swedbank
Designer
Kristjan Klaats
Designer
Liis Kilgast
Social Media Manager
Kaija Pook
Description of the project
Swedbank on sotsiaalmeedias strateegiliselt toimetanud viimasel viiel aastal. Tänaseks oleme kasvanud suurima sotsiaalmeedia jälgijaskonnaga pangaks Eestis ja seisame väljakutse ees – kuidas jätkata unikaalse ja eristuva sisu loomist? Kuidas teha suurpanga sotsiaalmeediat nii, et see poleks igav? Vaja oli leida see miski, mis köidaks jälgijate tähelepanu ning aitaks pangal taastada mainet meie jaoks ühel keerukaimal aastal.
Otsustasime võtta suuna kaasata 2019. aastal sotsiaalmeedia projektidesse võimalikult palju meie enda töötajaid, mis annaks võimaluse rääkida panga lugu läbi oma inimeste. Soovisime murda müüti pangast kui väga formaalsest asutusest, näidates, et siin töötavad toredad ja pühendunud inimesed. Töötajatele andis see võimaluse olla ettevõtte brändisaadikuteks. Kaasasime töötajaid nii värbamisturundusse, toodete-teenuste tutvustamisse kui ka rahatarkuse edendamisse. Tegime seda kohati ettearvamatutel viisidel ning avasime iga postitusega Swedbanki sisemaailma. Me ei taotlenud alati lõpuni viimistletud produktsiooni, vaid keskendusime eelkõige sisu ehedusele.
Kokku figureerisid meie töötajad 2019. aastal ligi 200 sotsiaalmeedia postituses üle kõikide kanalite. Nad aitasid humoorikalt tutvustada nutikellamakset ja uusi pangaautomaate. Osalesid unikaalses Java-arendajate värbamiskampaanias. Kirjutasid IT-blogisse oma tööalastest tegemistest ja väljakutsetest. Näitasid, et pangas on sport au sees, lubades kajastada enda teekonda Ironman Otepääks valmistumisel.
Oma töötajatega loodud ehe, vahetu ja eristuv sisu oli kindlasti see, mis aitas igal meie sotsiaalmeediakanalil kasvada. Samuti tunnustas CV-Online Swedbanki TOP1 ihaldusväärse tööandjana finantssektoris. Oleme kindlad, et oma roll tunnustuse saamisel oli sotsiaalmeedia tegevustel, mis tõid esile meie pühendunud inimesi.
Short summary of the project
Kuidas teha suurpanga sotsiaalmeediat nii, et see ei oleks igav? Swedbank otsustas 2019. aastal kaasata sotsiaalmeedia postitustesse võimalikult palju ja ettearvamatute nurkade alt oma töötajaid, kes räägiksid pangaga seotud teemadest nii, nagu seda suurpangalt ei ootaks. Tõime aasta jooksul sotsiaalmeedias esile üle 200 töötaja, mis muutis sisu isiklikumaks ning aitas kanalitel kasvada.