2020 > Suhtekorraldus > Sotsiaal>vastutustundlik kommunikatsioon
20 / 8475
Meeste tervise kodanikualgatus "Pikema Sõpruse Päev" (duplicate)
Pealkiri:
Meeste tervise kodanikualgatus "Pikema Sõpruse Päev" (duplicate)
Toode:
Klient/Reklaamija:
Pikema Sõpruse Päev SA
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Sotsiaal/vastutustundlik kommunikatsioon

Esitaja:
Rasmus Kagge, Agenda PR


PR strategist
Rasmus Kagge
Description of the project
Eesti meeste oodatav eluiga (73,9) on 8,5 aastat lühem kui Eesti naistel. Kuni 50. eluaastani käivad mehed arsti juures oluliselt vähem kui naised, Eesti mehed jõuavad arsti juurde liiga hilja. PSP eesmärk oli tuua arsti juurde tervist kontrollima igas vanuses mehed, kuid ennekõike riskirühm 40-49. Varasemad sarnased kampaaniad on näidanud, et manitsemisest ja surmajuttudega hirmutamisest ei ole abi. Seetõttu lähtus PSP meeskond oma strateegias positiivsest ideest motiveerida sõpruskonnad hoolima üksteisese tervisest läbi õlatunde, et koos alistada hirme ja müüte ning julgustada üksteist pingutama selle nimel, et elada võimalikult kaua sõpradena koos ja olla samal ajal terve abikaasa oma naisele, isa oma lastele ja vanaisa oma lastelastele. PSP toimus novembris-detsembris 2019, kuid sissejuhatav kommunikatsioonikampaania algas juba 2019. kevadel, mis hajutatult erinevate kanalite vahele kandus kuni kampaania alguseni ja sealt edasi lõpuni välja. Eelarvet ei olnud, sest kommunikatsiooni juhtinud Agenda PR ja meeskonna teised liikmed tegid tööd tasuta. Ainus kulu oli sotsiaalmeedias postituste võimendusele kulunud ca 500 eurot. Algatuse vundamendiks oli selle eestvedaja, ettevõtja Rain Vääna isiklik lugu. Rain on juba aastaid oma sõpradele korraldanud justnimelt sellist Pikema Sõpruse Päeva, kus esmalt käiakse koos tervist kontrollimas ja seejärel veedetakse ühiselt terve aktiivne päev kultuuri- meelelahutusüritustel, proovitakse uusi spordialasid vmt., ja kogu päeva vältel liigutakse ainult jala või ühistranspordiga jne. Et algatus ei jääks sarnaselt varasematega lihtsalt teavituse tasemele – mine arsti juurde, korraldas PSP meeskond juba eos nii, et kõik oleks meestele ette ära tehtud. Algatusse kaasati Haigekassa, kes pani PSP raames koos Tartu Ülikooli Kliinikumi meestekliinikuga välja 3200 tasuta tervisekontrolli paketti, SYNLAB, Qvalitas ja Medicum lõid algatuse jaoks spetsiaalsed ja tavalisest soodsamad tervisekontrolli paketid.
Short summary of the project
Vähemalt 2400 meest üle Eesti võtsid end 2019. aasta novembris ja detsembris kokku ja läksid arsti juurde tervisekontrolli – selle saavutusega on Pikema Sõpruse Päev (PSP) kahtlusteta läbi aegade edukaim kodanikualgatus, mis on kutsunud mehi üles oma tervise eest seisma, et pikendada Eesti meeste keskmist eluiga ja tervena elatud aastaid.