Puhta maailma saadikud
Pealkiri:
Puhta maailma saadikud
Toode:
Klient/Reklaamija:
Maailmakoristuspäev Eestis
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Sotsiaal/vastutustundlik kommunikatsioon
Esitaja:
Zavod BBDO & Maailmakoristuspäev Eestis
Art Director
Andres Kõpper
Copywriter
Aliis Tops
Creative Director
Silvar Laasik
Creative Director
Mart Normet
Strategist
Kerli Laur
Strategist
Elike Saviorg
Project Lead
Dolores Daniel
Project Lead
Regina Siniorg
Producer
Mart Normet
PR specialist
Eger Karuse
Designer
Anna Laktionova
Description of the project
Kirjeldus esialgsest olukorrast
Kuigi meile Eestis tundub, et meie keskkond on üsna puhas, oleme me ootamatult kehvas seisus. Me ei märka üht kõige ohtlikumat prügi mis meid igal pool ohustab – sigaretikonisid.
Kampaania eesmärk
Soovisime 2019 aasta Maailmakoristuspäeva Eesti aktsiooni kaasata võimalikult palju noori, keda puhas maailm kõige enam kõnetab. Paraku on nende tähelepanu köitmiseks tarvis teha alati midagi enneolematut.
Kampaania strateegia
Maailmakoristuspäeva ürituse õnnestumine sõltub peamiselt ainult ühest asjaolust – kui palju inimesi suudame me kaasata ühel päeval koristama.
Peaaegu olematu eelarve juures oli meil tarvis jõuda võimalikult paljude Eesti inimesteni ja panna nad tegutsema. On selge, et tavapärase meediakampaania vahenditega me seda ei saavuta.
Meie tugevuseks on aga maailmakoristuse aktsioon ise. Keegi lihtsalt ei saa meile “ei” öelda, kui me palume tal meie kampaanias osaleda. Seetõttu otsustasime pöörduda otse nende kõneisikute poole, keda soovisime enda kampaanias näha.
Projekti elluviimine
Kampaania toimus 2019. a septembris ja kogueelarve oli 3500.- eurot.
Kaasasime eestkõnelejateks 3 Eesti noorte hulgas ülipopulaarset esimese suurusjärgu staari – Andres Kõpperi, Nublu ja Kristel Aaslaiu. Nendest said “Puhta maailma saadikud”.
Et sihtrühmale tõeline väljakutse esitada valisime eriti rõveda teema – korraldasime konide korjamise võistluse Eesti koolide vahel. Tasuks oli kõige kuumem auhind, mida Eestis võita saab – Puhta maailma saadikute ühine kontsert võitja koolis.
Tulemus: Kogusime kokku 1,1 miljonit sigaretikoni, 330 000 liitrit muud prügi ja kasvatasime osalejate arvu võrreldes eelneva aastaga rohkem kui 2,5 korda.
Loovus ja uudsus
Kunagi varem ei ole tehtud nii suure õhinaga kampaaniat.
Helistab tuntud influencer: “Ma tahaksin ka teie kampaania kõneisik olla. Tuleksin loomulikult tasuta!”
Meie: “Kahjuks ei saa, meil on juba kõik kohad täis”.
Influencer: “Aga järgmisel aastal saaks, jah?”
Short summary of the project
Soovisime 2019 aasta Maailmakoristuspäeva Eesti aktsiooni haarata võimalikult palju noori. Kaasasime eestkõnelejateks 3 Eesti noorte hulgas ülipopulaarset staari – Andres Kõpperi, Nublu ja Kristel Aaslaiu.
Et sihtrühmale tõeline väljakutse esitada valisime koristamiseks eriti rõveda teema – suitsukonid. Präänikuks loosisime osalejate vahel välja meie kõneisikutse privaatkontserdi.