2020 > Suhtekorraldus > Sündmuse>ürituse kommunikatsioon
20 / 8475
Black Food Festival Tallinn 2019
[1] [2]
Pealkiri:
Black Food Festival Tallinn 2019
Toode:
Klient/Reklaamija:
Oma Maitse, Elamusstuudio, Black Food Festival Tallinn 2019
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Sündmuse/ürituse kommunikatsioon

Esitaja:
Balalaika


PR strategist
Helen Saluveer
Event Manager
Elamusstuudio
Description of the project
Oma Maitse on Eesti suurim ja sisukaim toiduajakiri, mille missiooniks on rikastada eestlaste toidulauda, väärtustada kõrgelt Eesti toidu traditsioone ning propageerida toidu isetegemist. Esmakordselt otsustati promokampaaniaks korraldada midagi suurejoonelist, mis oleks unikaalne, eriline ja meeldejääv ja samas ühtiks ajakirja missiooniga. Selleks sai Black Food Festival. Eesmärgid: • vähemalt 3000 külastajat • uue, olemasolevast erineva sihtgrupi kõnetamine • innovaatilise idee teostamine, mõeldes olemasolevatele tellijatele • ajakirjast teadlikkuse tõstmine ja veebilehe külastatavuse tõstmine Strateegia: • Esimese info saatsime välja juba augusti alguses, et info uudsest kontseptsioonist jõuaks laiema publikuni. • Oluline oli erinevatele kanalitele pakkuda eristuvaid teemasid, kõneisikuid, uudseid vaatenurki – iga olulisema kajastuse taga oli personaalne lähenemine antud kanalile. Nt Kanal2 saates „Õhtu!“ tehti saatejuhile otse-eetris lausa tätoveering. Kõneisikutena kaasasime üritusel osalevaid tuntud kokkasid. • Aktiivne tegevus sotsiaalmeedias, FB üritusel oli enam kui 13 000 festivalist huvitatu. Black Food Festivali turunduskommunikatsiooni peamiseks tegevuseks oli suhtekorraldus, sh aktiivne sotsiaalmeedia ja Oma Maitse väljundid. Eelarve oli minimaalne. • Üritust külastas üle 4000 inimese • Black Food Festival Tallinn 2019 Facebooki ürituse lehe organic reach oli 174 000. • 3,5 kuu jooksul üle 100 meediakajastuse. Oma Maitse ajakiri sai brändina tugevamalt inimeste teadvusesse: • Musta toiduga eksperimenteerimisi on tehtud rohkem ka kodudes • Varasema aasta sama kuu reklaamimüügiga võrreldes tehti 31% parem tulemus • Tallinnas kasvas Oma Maitse detsembrinumbri jaemüük 25% • Oma Maitse tellijate arv on peale üritust kasvanud 7% • Veebilehel on pageview kasvanud 39% ning unikaalsete külastajate arv 42% Esialgu vaid ühekordse sündmusena toimuma pidanud Black Food Festival Tallinn toimub suure huvi tõttu ka sel sügisel.
Short summary of the project
Esmakordselt Eestis tõi üks toidu nišiajakiri Eestisse rahvusvahelise eksperimentaaltoidufestivali. Üritust väisas päeva jooksul üle 4000 inimese ja mitukümmend lemmiklooma koos nendega. Festival sai oma toimumise järel omanäolistest suurimaks: Eesti esimene ja maailma suurim Black Food Festival. See oli kulminatsioon ca 4 kuud kestnud kampaaniale.