Ava meeli!
Pealkiri:
Ava meeli!
Toode:
Klient/Reklaamija:
Sotsiaalministeerium
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Avaliku sektori kommunikatsioon
Esitaja:
Havas Communication
PR strategist
Mailis Timmi
PR specialist
Anna-Liisa Villmann
Description of the project
Sotsiaalkampaania „Ava meeli“ PR-tegevustega suurendasime teadlikkust meelepuuetest.
Murdsime stereotüüpe erivajadustega inimeste kujutamisel meedias, kus neid kas heroiseeritakse või neile tuntakse kaasa. Kampaania põhikõneisikuteks olid kuulmis-, kõne-, ja nägemispuudega inimesed, kes jagasid kogemuslugusid edukast toimetulekust.
Kampaania õnnestumises oli võtmetähtsus koostööl võimalikult paljude eri organisatsioonidega, Riigikantseleist jalgpalliliiduni. Sõnumi laiemasse levitamisesse olid kaasatud erikokkulepetega nii suuremad meediakanalid kui ka puuetega inimeste organisatsioonid.
Katsetasime julgete ideedega, millega ajakirjanikud tulid meeleldi kaasa.
Näiteks lasime saatejuhtidel pimesi igapäevaseid tegevusi sooritada ning panime proovile Mihkel Mattiseni meeled, kes mängis kinnisilmi klaverit.
Lähenesime tõsisele ligipääsetavuse teemale mänguliselt. Nublu muusika polnud seni jõudnud Eesti 2000 kurdini. Delfi parandas "Ava meeli" kampaania raames selle vea – viipekeeletõlgid Keiti Huik (kuulja) ja Jari Pärgma (kurt) tõlkisid muusikavideona hiti "für Oksana", kus kohtuvad eesti, vene ja ameerika viipekeel.
Korraldasime Heleni Koolis Eesti esimese pimedate jalgpalli näidismängu. Lisaks pimedatele ja vaegnägijatele panid platsil oskused proovile kuulsused – koondise eksväravavaht Sergei Pareiko, olümpiavõitja Kristina Šmigun-Vähi, ajakirjanik Hannes Hermaküla, räppar Pluuto jpt.
Sotsiaalmeedia aktsioonis õppisid rahvusvaheliseks kurtide päevaks oma nime viiplemise selgeks nii kuulmislangusega inimesed kui kuuljad, muuhulgas peaminister Jüri Ratas ja toitumisnõustaja Erik Orgu. Oma saatelõigu viiplesid sisse tuntud ERRi saatejuhid – „Pealtnägijas“ Mihkel Kärmas ja „Ringvaates“ Grete Lõbu.
Kampaania järelkajana jätkub ühiskonnas nägemis- ja kuulmispuudega inimeste ligipääsetavuse debatt. Jalgpalliliit on valmis avama pimedate jalgpalli treeningrühma ning Jüri Ratas tegi esimesena peaministritest oma jõulutervituse viipekeelsena.
Short summary of the project
„Ava meeli“ kampaaniaga murdsime stereotüüpe erivajadustega inimeste kujutamisest.
Viipekeele populariseerimiseks õppisid nime viiplemise selgeks mh Jüri Ratas ja Erik Orgu.
Lähenesime ligipääsetavuse teemale mänguliselt ja korraldasime Eesti esimese pimedate jalgpalli näidismängu.
Nublu polnud seni jõudnud Eesti 2000 kurdini – Delfi parandas selle vea, kui tõlkis muusikavideona hiti "für Oksana".