Ole IT-vaatlik
Pealkiri:
Ole IT-vaatlik
Toode:
Klient/Reklaamija:
Riigi Infosüsteemi Amet
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Avaliku sektori kommunikatsioon
Esitaja:
Havas Communication
PR strategist
Mailis Timmi
PR specialist
Anna-Liisa Villmann
Description of the project
Riigi Infosüsteemi Ameti tellimusel loodud ja ellu viidud teavituskampaania näitas, et küberturvalise käitumise põhitõed on lihtsad ning omandatavad ka vanemaealistele.
Tihti kiputakse virtuaalmaailmas unustama reaaleluski kehtivaid elementaarseid põhitõdesid, mis n-ö kurja karjast hoiaksid. RIA soovil oli oluline viia inimesteni olulised küberhügieeni põhimõtted, mida igaüks on võimeline järgima. Lihtsad lahendused vajavad levikuks ka lihtsat kampaaniasõnumit: nii sündiski "Ole IT-vaatlik".
Kui noored saavad nutimuredega abi koolist ja täiskasvanud töölt, siis vanemaealised peavad reeglina ise hakkama saama. Siin saavad aga nõustajatena lähedased appi tulla. Lõime abimaterjalina küberauditi küsimustiku, et testida kodus enda või vanaema nutiturvalisust.
Viisime küberturvalisuse sõnumi PR-tegevustega sihtgupini neile omastes meediakanalites (eelkõige raadio, TV ning trükimeedia, sh maakonnalehed) ning tuttavlikus keskkonnas nagu kohalikud raamatukogud. Näiteks initsieerisime 60+ portaalis 7-osalise videotega artiklisarja, mis õpetas, kuidas end küberruumis kaitsta.
IT-vaatlikkuse sõnumi levitamisse kaasasime koostööpartneritena nii ERRi, Tallinna Ülikooli digitehnoloogiate instituudi, Tallinna Keskraamatukogu kui ka Eesti Raamatukoguhoidjate Ühingu.
Loenguformaati praktilise IT-töötoaga ühendavad teavitusüritused toimusid eesti- ja venekeelsena nii Tallinna keskraamatukogus kui ka rahvusraamatukogus, tuues kohale täissaali vanemaealisi kuulajaid.
Lisaks korraldasime koostöös RIA ja raamatukoguhoidjate ühinguga üleriigilise nõuandepunktide päeva. 20. novembril muutus üle 100 raamatukogu kõigis Eesti maakondades pop-up kübernõuandepunktideks, kuhu jõudis ligi 300 küsijat.
Kampaania leidis tunnustust ka kliendi poolelt: RIA aasta tegu 2019 on “Ole IT-vaatlik” kampaania.
Kahe kuuga teenis kampaania eesti ja vene keeles üle 70 meediakajastuse. “Ole IT-vaatlik” sai populaarseks fraasiks ning ka Ekspressi nädala sõnaks, tõmmates kampaaniale veelgi enam tähelepanu.
Short summary of the project
"Ole IT-vaatlik" kampaaniaga tutvustasime vanemaealistele küberturvalisuse põhitõdesid. Lisaks PR-tegevustele lõime küberauditi küsimustiku, et testida enda või vanaema nutiturvalisust.
Korraldasime üleriigilise nõuandepunktide päeva ning Tallinnas eesti- ja venekeelsed seenioride IT-töötoad. Muutsime üle 100 raamatukogu kõigis maakondades IT-punktideks, kuhu jõudis päevaga ligi 300 küsijat.