2020 > Suhtekorraldus > Avaliku sektori kommunikatsioon
20 / 8475
Eesti keele majade lansseerimine
[1] [2]
Pealkiri:
Eesti keele majade lansseerimine
Toode:
Klient/Reklaamija:
Integratsiooni Sihtasutus
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Avaliku sektori kommunikatsioon

Esitaja:
Hamburg ja Partnerid kommunikatsioonibüroo


Description of the project
2019. aastal avas Integratsiooni SA Tallinnas ja Narvas eesti keele majad, mille eesmärk on aidata kaasa mitte-eestlaste lõimumisele, keeleõppele ja -praktikale. Eesti keele majade lansseerimise kommunikatsiooni väljakutseteks olid ühiskonna vähene huvi või tõre suhtumine (ka meedia poolt); tugev politiseerimine (riigikogu valimised, Eesti 200 skandaal, teema kasutamine poliitvõitluses); avamiste suur ajaline vahe (9 kuud), uudisväärsuse kadumise oht. Strateegia: meelelahutuslikud ja humoorikad ent eesti keele maja olemusega tugevalt seotud avaüritused; laiem kõneisikute ring; apoliitilisus; kaasav, kolmekeelne kommunikatsioon. Tallinna avamise (16.01.19) saadikud: teleoperaator Mustafa Çelik, stand-up koomik Stewart Johnson, iduettevõtja Evgenia Trofimova. Formaat: „Kiirkõne võistlus“ (saadikud loevad võimalikult puhtalt kiirkõne harjutusi. Narva avamise (1.10.19) saadikud: räppar Gameboy Tetris, džässivirtuoos Sillamäelt Vladimir Võssotski, Narva Ooperipäevade korraldaja Julia Savitskaja. Formaat: Humoorikas viktoriin „Eesti keele mäng“ saadikute eesti keele ja meele teadmiste peegeldamiseks. Mõlemal üritusel lindi lõikamise asemel - esimene koolikell, külalistele kohapeal eesti keele kontrolltöö + kingiks maiused eriümbrisega, mille peale trükitud uued ÕS-i sõnad. Avamiste vahel (02-09.19) kõneisikud: rahvusvahelise kollektiiviga organisatsioonid (Vene teater, Rahvusooper Estonia); Eestisse kolinud välismaalased; eesti keele majade õppurid ja nõustajad. Formaadid: võrdselt eesti- ja venekeelne meedia; kogemuslood, intervjuud ja persoonilood, reportaažid. Tulemused: Usaldusväärse kuvandi loomine (valitsus eraldas lisa kolm miljonit eurot, EV President salvestas aasta intervjuu eesti keele majas); üle 100 kampaaniaga initsieeritud kajastust; üliedukad avamised (kokku ligi 400 külalist, mõlemas linnas kohal suurimad meediakanalid); kuluefektiivsus (avamiste eelarve ca 15 000, millest valdav osa tehniline kulu, nulltolerants ostetud sisule, vabatahtlikud saadikud).
Short summary of the project
2019. aastal avas Integratsiooni SA Tallinnas ja Narvas eesti keele majad. Kommunikatsiooni väljakutseteks olid väsimus integratsiooni teemadest; meedia vähene huvi; teema tugev politiseeritus; avamiste suur ajaline vahe ehk uudisväärsuse kadumise oht. Kõik seatud eesmärgid saavutati meelelahutuslike loovlahenduste ja tugeva kommunikatsiooniga.