2020 > Suhtekorraldus > Sündmuse>ürituse kommunikatsioon
20 / 8475
sTARTUp Day 2020
[1] [2]
Pealkiri:
sTARTUp Day 2020
Toode:
Klient/Reklaamija:
MTÜ sTARTUpDay
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Sündmuse/ürituse kommunikatsioon

Esitaja:
MTÜ sTARTUpDay


PR strategist
Marelle Ellen
Description of the project
Tartu linna, Tartu Ülikooli ning Tartu ettevõtluskogukonna koostöös sündinud sTARTUp Day ärifestival toob kokku idufirmad, investorid, traditsioonilised ettevõtjad, teadlased, tudengid ning teised ettevõtlikud inimesed, et läbi sünergia anda võimalus uute algatuste sünnile. 2020. aastal toimus sTARTUp Day neljandat korda, mis tõi kaasa väljakutse – kuidas festivali kommunikatsiooni värskena hoida ning rahvusvahelisel tasandil sarnastest sündmustest eristuda? Kampaaniale seati kolm eesmärki: 1) tuua kokku üle 4000 relevantse osaleja ja täita seatud piletitulu eesmärk; 2) tugevdada rahvusvahelisel tasandil sTARTUp Day kui Baltikumi suurima ärifestivali brändi; 3) näidata Tartut idufirmadele ja tehnoloogiavaldkonna talentidele atraktiivse keskkonnana. Eesmärkide elluviimiseks kaardistati spetsiifilised sihtgrupid (idufirmad, investorid, tippjuhid) ning neile sihitud väärtuspakkumised. Laiemale sihtgrupile suunatud kommunikatsioonis oli kesksel kohal kogukonna tugevdamine ja ettevõtlusega seotud teemade avamine lihtsas keeles. Tartu on ainus linn maailmas, mis sisaldub sõnas sTARTUp. Seetõttu mängiti sTARTUp linna kontseptsioonile – näiteks Tartu linnasiltidest said festivalinädalal sTARTUp linnasildid. Üritusele loodi ka sTARTUp Tartu ala, mis koondas ühe katuse alla kohalikud ettevõtlusorganisatsioonid. sTARTUp Day 2020 toimus 29.-31.jaanuaril. Festivali aktiivne kommunikatsiooniperiood oli 6 kuud (september 2019 kuni veebruar 2020). Projekti turunduseelarve kokku: 20 000€. Kampaania tulemusel ületati eelmise aasta festivali kõikides numbrites. sTARTUp Day 2020 tõi kokku 4400 osalejat 60 riigist – sealjuures rohkem idufirmasid, investoreid jt relevantsete sihtgruppide esindajaid kui eelmistel aastatel. Võrreldes eelmise aastaga kasvas osalejate arv 21% ning piletitulu 41%. Meedias teenis ärifestival 153 kajastust nii Eestis kui rahvusvahelisel tasandil – sealhulgas näiteks Lufthansa ajakirja kaanelugu, mis portreteeris Tartut kui idufirmade keskust.
Short summary of the project
sTARTUp Day 2020 kommunikatsioonikampaania eesmärk oli tuua sündmusele üle 4000 osaleja, tugevdada festivali brändi rahvusvahelisel tasandil ning näidata Tartut kui atraktiivset keskkonda idufirmadele (sTARTUp linn). Tulemused: festival tõi kokku 4400 osalejat 60 riigist, oodatust 41% rohkem piletitulu ning teenis enam kui 153 kajastust nii kohalikus kui ka rahvusvahelises meedias.