2020 > Suhtekorraldus > Sündmuse>ürituse kommunikatsioon
20 / 8475
Citybee sõiduautode lansseerimine Eestis
[1] [2]
Pealkiri:
Citybee sõiduautode lansseerimine Eestis
Toode:
Klient/Reklaamija:
Citybee Eesti
Aasta:
2020
Kategooria:
Suhtekorraldus / Sündmuse/ürituse kommunikatsioon

Esitaja:
Optimist Public


PR strategist
Triin Adamson
Social media strategist
Raven Aleksander Sinimeri
Producer
Valeri Gramakovski
Description of the project
2019 tõi CityBee Eestisse kaubikute ja tõukerataste sõidukijagamise.Tarbijate huvi tõttu otsustati oktoobris lisada sõiduautod.Täpne sõidukite Eestisse jõudmine selgus nädal enne avamist ehk lansseerimistegevute elluviimiseks oli vaid nädal. • Kaasata ja informeerida võimalikke teenuse tarbijaid sotsiaalmeedias • Anda tarbijatele, mõjuisikutele ja meediale võimalus proovida teenust avamisüritusel, osaledes rongkäigul läbi Tallinna; • Tõsta avalikkuse teadlikkust CityBeest autorongkäiguga läbi Tallinna; • Teenida meediakajastuse läbi võimalikult suur tähelepanu, et kliendid leiaksid tee CityBeeni. Strateegia koosnes kolmest osast: 1)ootuse tekitamine SoMe-s; 2)avamisüritus ja info levitamine; 3)teenuse avamine raadiosaate ja rongkäiguga.Lõime Facebookis mängu „CityBee otsib juhti“ kaasamaks tarbijad esimesteks Citybee juhtideks.Lisaks kaasasime sihtrühmapõhised mõjuisikud.Avasündmuseks valisime koha,kus suur hulk ühesuguseid autosid jääb tugevalt silma-Vabaduse Väljaku parkla.Strateegiliselt oli see intrigeeriv,sest linnavalitsus oli kritiseerival seisukohal.Sellest hoolimata õnnestus meil saada luba teenuse avamiseks linna südames. Sündmusel rivistasime üles 40 ühesugust sõidukit Fiat 500.Sündmuse kommunikatsioon toimus läbi CityBee raadiokanali raadiosaate formaadis,et autojuhid saaksid külma ilmaga ägeda ülevaate teenusest ise samal ajal autos istudes ja sellega tutvudes.Seejärel suundusid autod kolonnis 8 linnaossa autiirule mööda enim kasutatud teid, juhtideks FB mängu võitjad, mõjuisikud ja ajakirjanikud. • Üle 1500 sõidu avanädalavahetusel,4500 sõitu avamisnädalal • FB mängu ulatus 170 000, sidusus 20 000. Jälgijate arv kasvas 60% • 40 meediakajastust ühel päeval, sh reportaažid ETV, TV3, Kanal2, Tallinna TV õhtustes uudistes,kajastustega jõudsime ca 2,5 miljoni vaatamiseni üle Eesti • Ca €30 000 väärtuses positiivseid meediakajastusi • Mõjuisikuga postituste koguulatus ca 58 000 • Edukaim lansseerimine terves Baltikumis Eelarve €7700
Short summary of the project
Oktoobris tõime Tallinna tänavatele CityBee sõiduautode jagamisteenuse.Eesmärk oli luua atraktiivne sündmus, mis suurendab teadlikkust CityBee autodest ning paneb tarbijad CityBeed agaralt kasutama.Integreeritud kampaania, mille keskmes oli raadioside kaudu teenuse avamine ja autofännide, mõjuisikute ja meedia rongkäik läbi Tallinna.Ainuüksi avamisnädalavahetusel tehti CityBeega üle 1500 sõidu.