2005 > Reklaam > Töötavad Noored
20 / 8475
Nutikad Eesti noored
[1] [2]
Pealkiri:
Nutikad Eesti noored
Toode:
Klient/Reklaamija:
Aasta:
2005
Kategooria:
Reklaam / Töötavad Noored

Esitaja:


Kirjeldus:
NUTIKAD EESTI NOORED Kõik teavad, et narkootikumid on pahad. Daaaa... * Surmaga hirmutamine ei hirmuta enam kedagi. * Moraali lugemine ja näpuga vibutamine ei koti ühtegi noort. Kui öelda marakratile: "Ära noki nina!", siis ta lükkab kogu käelaba ninasõõrmesse. Kui aga öelda: "Vaata, kui sa nina nokid, siis see tüdruk seal näeb ja ta arvab, et sa oled lollakas", siis marakratt lõpetab koukimise momentaalselt. Samuti ei noki ta enam nina, kui öelda "No lükka käsi küünarnukini ninaauku!" *Sõltuvus on nii ära leierdatud teema, teha kampaania stiilis : "Esmakordselt narkootikumi proovimine võib teha sinust narkosõltase ja sa rikud ära oma elu", oleks lihtsalt lame ja ei võidaks üldsuse kõlapinda. Garanteerimaks, et reklaamid võidaks sihgrupis märgatavuse ja tekitaks kõneainet, toetume kampaanias omapärasematele ja mitte nii ära leierdatud teemadele: - narkootikumi esmakordne proovimine kahjustab sinu keha ja vaimu, samapalju kui iga järgmine. - sõbra soovitusel ja pakkumisel narko proovimine on loll ettekääne, tema ees pugemiseks ja tuleneb kartusest oma arvamust avaldada. - oluline on olla ise ja vastutada oma tegude eest. - narkootikumine tarbimine on lihtsalt nõme ja mõttetu Kuna sihtgrupp on noored, kes muuhulgas hängivad karjakesi VIRU keskuse sees ja ümber, kasutame OUT-DOOR meediapinnaks Viru keskuse sees ja väljas olevaid pindu. kavand 1 KORRA VÕIB JU PROOVIDA Põhjus: Noored arvavad, et elus tuleb kõik ära proovida, sealhulgas ka narkootikumid. Mõtlemata sellele, et kanepi suitsetamine, ecstacy, amfetamiin, seened, poppers, kokaiin- hävitavad jäädavalt ajurakke ja muid erinevaid organeid, mille tulemuseks on laiskus, mälumahu vähenemine, tervisehäired jms. Eesmärk: Teha noorele selgeks, et ükskõik millise narkootikumi proovimine hävitab sinu keha ja vaimu samapalju kui iga järgine ning lisaks sellele on see lihtsalt nõme ja mõttetu. Panna noor mõtlema, millega ta riskib, kui ta mingit ainet proovib. Olgugi, et kahju on algul märkamatu on see sinu kehale taastumatu ressurss (ajurakud jms). Lahendus: Plakati üldvisuaal kujutab sümboolselt endale kokat või amfetamiini ninna tõmbavat noort. Pildil aga hoopis juurviljariiviga endal nina otsast ära riivivat poissi. Mõte: Uut nina sa omale ei kasvata, nagu ei kasvata ka uusi ajurakke ega muid keha ressursse, mida narksi proovimisel jäädavalt hävitad. kavand 2 SÕBER ÕPETAB Põhjus: Ükski noor ei jõua narkootikumideni ise. Alati tuleb selle kasutamise idee või kasutamine sellest, et keegi tuttav-sõber pakub või soovitab. Tihtipeale kasutamise soovi endal polegi, aga sotsiaalses mõttes tähendaks koos proovimine võltsi populaarsust ning noortel puudub tihtipeale julgus pakkumisele ära öelda. Eesmärk: Panna noort mõtlema, kas tasub ikka sõprade kõiki jutte ja soovitusi kuulata. Tuleks ikka enda peaga mõelda, millega sa riskid. Mõista anda, et kui sõber sulle pahaks paneb, et sa temaga koos end sodiks ei tõmmanud, kuna see on kahjulik ja mõttetu, siis on see lihtsalt nõme sõber. Lahendus: Plakati kujundus kujutab sümboolselt sõpra süstida õpetavat NORMAALSET sõpra. Pildil aga hoopis akutrelliga, sõbra kätt puuriv vastutustundetu idioot, mis sümboolselt on palju tugevam ja märgatavam, kui oleks kasutatuud lihtsalt süstlaga teise kätt süstivat noort. Mõlemate nägudel on entusiastlikud ilmed nagu narko esmakordsel proovimisel: Oh lahe, mis nüüd saab! Tekstist selgub ilmselgelt, et sõber, kes pakub või soovitab sulle proovida mõnda narkootilist ainet (Kuul... amfiga on täiega power sees; panin kommi ja viina segamini möllasin klubis terve öö või rohi on mõnus chill; täiega kammib ära) on lihtsalt nõme sõber, kes ei tea, mida ta teeb. TULEMUS Kampaania elluviimisel garanteerime, et see võidab tähelepanu ja üldsuse vastukaja. Kasutatud aatompommi meetod paneb oma atkraktiivse visuaaliga mõtlema kogu plakatit nägeva grupi, mille hulgas on ka sihtgrupp. Kuna pildid illustreeritud, siis jätavad nad mitte rõveda(nagu oleks juhtunud kasutades fotot), vaid stiilselt agresiivse, naljaka mulje. Elagu nõmedustest ja narkost vaba maailm! Loovtiim "Imagine" Kalev Külaase - Art Director Toomas Valsberg - Copywriter